måndag 13 augusti 2012

Sorterade

Idag köpte jag tre superbilliga sminkväskor. Två mindre och en lite större. De var jättebilliga på HM.
Anledningen till att jag ville ha fler väskor var så jag kunde sortera upp mitt smink och nagellack och sånt. Så jag slipper att gräva igenom en stor väska tills jag hittar det jag behöver.


I den mindre väskan längst fram har jag alla nagellack, nagelfilar och andra nagelvårdsprodukter.
I den mindre svarta/randiga väskan har jag alla Cliniqueprodukter. Bara för att jag är lite rädd om dem så vill jag ha dem för sig själva.
Den stora svarta/randiga väskan har jag allt annat smink.
Den stora vita väskan där längst bak (i den har jag alltså haft allt i tidigare), där har jag nu ist alla hudvårdsprodukter, rengöringsprodukter och borstar.

När jag sorterade och grejjade så passade jag på att slänga allt gammalt och sånt jag inte använder, sånt tar ju bara plats.
Jag kom också fram till vad jag har som är den mest onödiga bland allt smink och grejjer. Nämligen min ögonfransböjare. Jag har ju redan så naturligt fint böjda ögonfransar. De är rätt långa och mascara hjälper för att "få upp" dem lite. Kanske jag som använder den på fel sätt, för den gör ingen skildnad. Eller?

Före och efter böjning
(Tryck på bilden så blir den större)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar