torsdag 9 augusti 2012

Rengöra borstar...

Ja när jag ändå är igång tänkte jag lägga upp en liten bildserie och berätta
hur jag rengör mina sminkborstar.
Så hoppas det hjälper ^^

Här är fyra av de borstarna jag tänkte berätta hur jag rengör.
Ögonskuggsborste, Puderborste, Concealerborste och foundationborste.

Till mindre borstar ,som ögonskuggsborsten och concealerborste ovan,
så använder jag våtservetter. Extra mild och återfuktande UTAN parfym. 

Till de stora borstarna använder jag en sminkborttagningsgel.

Jag tar bara våtservetten och gör circelrörelser så all gammal
ögonskugga försvinner. Effektivt och bra.

Till foundationborsten så använder jag sminkbortagningsgelen...
Jag lägger lite gel på ett papper... 

Även med den borsten gör jag circelrörelser på pappret tills
allt gammalt smink har åkt av. 

Till concealerborsten avnänvder jag som sagt våtservett också
på precis samma sätt som ögonskuggsborsten.
papper och gel även till puderborsten. Exakt på samma sätt
som till puderborsten.

YAY... Nu är de rena ^^


Hoppas att detta hjälpte!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar