torsdag 9 augusti 2012

Inspiration: Gwen Stefani

Ja idag satte jag mig och letade efter en bild på Gwen Stefani då hennes
sminkning är lite av hennes trademark. Så med inspiration av bilden nedan 
så gjorde jag mitt bästa för att sminka mig lite som henne.
Det svåraste var ögonbrynen. Eftersom jag har glesa, breda och korta 
ögonbryn och hon har så tjocka och långa så var det svårt att efterlikna.
Men ögonen blev jag jättenöjd med.
Vad tycker ni? Se bilderna nedan ^^

Gwen Stefani i en naturlig version av hennes signatursminkning

Såhär börjar jag med ett rent ansikte
Efter jag satt på Foundation och Concealer ser jag ut såhär. 
Resultatet, i närbild
Såhär är hela resultatet... Vad tycker ni?
Detta var det smink jag använde.
Ögonbrynspenna (IsaDora 21 dark brown)
Eyeliner (IsaDora Bold tip eyeliner 50 carbon black)
Bronzer (Loreal Glambronze LaTerra)
Ögonskugga (IsaDora eyeshadow Quartet)
Mascara (Clinique High definition lashes, brush them comb mascara)
Foundation (Clinique Superbalanced makeup 04 cream chamois)
Concealer (Clinique Even better concealer bisque VF)
Läppstift (Loreal color riche 265 rose perle)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar